1 Ekim 2008 Çarşamba

Klasik pazalamadan online pazarlamaya geçiş


Pazarlamanın asıl amacını dönüşüm, yani potansiyel müşterilerin gerçek müşterilere dönüşmesi olarak görebiliriz. Bu amaç pazarlamanın varolduğu günden buyana hep aynı ama bu dönüşümün yöntemi artık çok farklı özellikle de yeni nesil müşteriler için. Bu farklılığın temel nedeni potansiyel müşterilere ulaşılabilecek mecraların teknolojinin gelişimi ile değişiyor olması. Pazarlamanın ilk tanımlandığı 1900'lü yılların başlarında müşterilere radyo veya gazete gibi mecralardan ulaşılabiliyorken bu platform zaman içerisinde ağırlıklı olarak televizyona ve günümüzde de hızla internete doğru kaydı. İnternetin en büyük farkı, geçmişte olduğu gibi pazarlamacıların müşterilere tek yönlü mesajlarını ilettikleri bir ortam değil tüketicilerinde firmalara seslerini duyurabildikleri ve kendi aralarında iletişim kurabildikleri bir ortam olması.

Hiç yorum yok: